Evenimente în Timişoara azi, după 7:0

Grădina Imposibilă - The Impossible Garden
23 Jun -5 Oct 2017      65      Jecza Gallery Timisoara
❧ English below Galeria Jecza are deosebita plăcere de a vă invita la vernisajul expoziției ”Grădina Imposibilă”, curatoriată de Liviaa Dan, care îi alătură într-un proiect expozițional inedit, pe artiștii Dan Beudean, Alex Mirutziu și The Artist and Himself at 29. Vineri | 23 iunie | ora 19:00 | Galeria Jecza / Calea Martirilor 51/52-53 Expoziţia va fi deschisă în perioada 23 iunie –5 octombrie 2017. ”Grădina Imposibilă are semnificația unei reconstituiri care devine apoi așa de modernă. Clasicism cu un capital organic, pentru unii - un cer turcoaz, pentru alții - o evanghelie. Pentru a evita sterilitatea, se folosesc elemente din trecut, elemente poetice, elemente romantice. Evaluând pozitiv este vorba despre o dimineață răcoroasă, despre lumină, despre o linie elegantă…Drama arhitecturii devine proeminentă de la început. Desenul, video și fotografia devin pasaje performative. Desenul se transformă în gravuri. Video și fotografia sînt produse finale pentru sculptură. Convențiile istorice se concentrează tot pe sculptură. Reinterpretarea recurge la etape pregătitoare sau preliminare. De neatins și radical vulnerabile. Grădina Imposibilă devine o insulă de artă despre artă. ❧ Liviana Dan este critic, istoric de artă și curator, fost coordonator al Departamentului de Artă Contemporană din cadrul Muzeului Național Brukenthal Sibiu și director general ad interim la Muzeul Național de Artă Contemporană București. Și-a finalizat studiile de istoria și teoria artei la Bucuresti, Praga și Viena. A primit burse de cercetare la KulturKontakt Austria (1994), J.P. Getty Foundation (1996) sau RAVE Foundation (2001). Liviana Dan a luat parte la diverse seminarii, între care Seminariile de Artă Contemporană de la The Art Institute Chicago (2000), Salzburg Global Seminar (2004) sau Academia Brandenburgia din Berlin (2007). În ultimii ani, Liviana Dan a fost curatorul unor proiecte ca: ”In Full Dress” (cu Alexandra Croitoru, Ana Lupaș, Lia Perjovschi, Doina Simionescu), ”Ich habe keinen Zeitraum” (cu Dan Perjovschi), ”Un artist, o zi în Palatul Brukenthal” (cu Sebastian Moldovan, Stephan Dö sau Susanne Tunn), ”Catching Passages” (o rezidență artistică realizată în colaborare cu Casino Luxembourg și Kulturfabrik Esch-sur-Alzette), ”Plus Zwei” (proiect prezentat la MKM, Duisburg), ”Don’t Complicate the Sleeping Baroque” (proiect prezentat la Kunstraum Nö, Viena) sau ”Oaspeții lui Samuel von Brukenthal” (un workshop cu studenți de la Academiile de Artă din Geneva și Cluj-Napoca). Liviana Dan, împreună cu Anca Mihuleț au organizat platforma de artă contemporană din timpul programului ,,Sibiu 2007, Capitală Culturală Europeană“. ❧ Dan Beudean s-a născut în 1980 în Cluj-Napoca unde a și studiat la Universitatea de Artă și Design. În prezent, Dan Beudean trăiește și lucrează în Cluj-Napoca, fiind considerat de către colegii săi unul dintre cei mai buni desenatori ai generației sale. Înafară de preocuparea lui pentru desen, în ultima perioadă Beudean a realizat o serie de instalații, sculpturi și lucrări video. Creația lui Dan Beudean are o dimensiune vizionară și, asemeni unui artist medieval, Beudean este preocupat de natură, misticism și simbolism. Interesul său se îndreaptă, totuși, spre istora secolului al XXI-lea și problemele socio-politice legate de acesta. Desenele lui surprind până și cele mai mici detalii, indiferent de formatul ales, fiind preocupat de destinul fizic, dar și spiritual, al omului contemporan. Dan Beudean este un observator critic, dar, de cele mai multe ori, subtil, al încercării omului de a domina natura pe care tentează să și-o însușească artificial. El admiră, totuși, perpetuul efort de explorare și descoperire care stă la baza societății contemporane. www.facebook.com/DanBeudean/ ❧ The Artist and Himself at 29 (TAH29) e un genom trans-istoric și un hiper-obiect care operează și co-activează umorul și ironia retro-activă ca moduri de abordare a locului schimbării și acțiunii din prezent. Artistul Alex Mirutziu face parte din acest colectiv împreună cu el însuși la vârsta de 29 de ani. TAH29 se definește printr-o activitate muzeologică a artistul care e cel mai inartistic cu putință, atunci când înlocuiește sau intră în pielea altcuiva, o observație pe care John Keats și-a asumat-o pe deplin atunci când își hașurează existentă într-o scrisoare adresată lui Richard Woodhouse. TAH29 respiră fenomenologia prezentei și se lasă gravitată de noțiunea filosofului Graham Harman — realitate fără prezență.
Yoga incepatori/intermediari
23 Aug 2017, 19: 30      9      Darinur
Considerata de unii o arta, de altii o disciplina ce trebuie invata, yoga este de fapt o practica indiana straveche, caracterizata prin meditatie si exercitiu fizic, ce poate imbunatati flexibilitatea organismului, poate reduce semnificativ stresul si poate, in general, ameliora starea de sanatate. In limba vechilor indieni, sanscrita, “Yoga” insemna “uniune”. Putem afirma ca uniunea ce caracterizeaza yoga este cea dintre minte, corp si spirit. Yoga stipuleaza faptul ca spiritul si corpul pot fi puse intr-o uniune si echilibru atat de intens incat ajung sa creeze un singur element. Practicand zoga, starea generala a organismului se amelioreaza uimitor. Flexibilitatea este mult mai buna, stresurile psihice nu mai au un impact atat de important, iar unele afectiuni cronice se amelioreaza. De-a lungul timpului, yoga s-a dovedit o importanta terapie alternativa si complementara medicinei moderne. Ea trebuie privita insa ca un adjuvant, si nu ca o terapie curatoare, vindecatoare. Au fost efectuate si cateva studii care au demonstrat faptul ca yoga poate fi utila in completarea tratamentelor antihipertensive, scazand tensiunea prin eliminarea stresului din mediu. Unul din factorii care cresc tensiunea arterialaeste stresul, deoarece organismul elibereaza in astfel de situatii hormoni speciali, care in final duc si la cresterea marcata a tensiunii arteriale. De asemenea, s-a demonstrat ca yoga poate sa influenteze si starea de bine a organismului, si poate imbunatati starea generala a pacientilor cu astm bronsic. Se pare chiar ca un program de yoga desfasurat pe o perioada de minim 6 luni are efecte benefice si asupra sclerozei multiple, reducand starea de obosealasi apatie pe care pacientii cu aceasta boala o resimt in mod cronic. Esenta yoga este crearea unui echilibruperfect intre corp si spirit, care, in timp, duce la cresterea rezistentei fizice si psihice a individului. Doua componente esentiale ale practicarii yoga includ exercitiile fizice si tehnici de respiratie. Exercitiile pot determina cresterea rezistentei organismului, iar in timp, ii amelioreaza semnificativ flexibilitatea. In timpul exercitiilor este controlata si respiratia, cele doua fiind permanent interconectate. Este important ca in timpul acestor exercitii practicantul sa fie foarte concentrat. Nimic din mediu nu trebuie sa ii distraga atentia. Cele 5 principii ale yoga: 1. Miscarea potrivita Asanele( posturile in yoga) reprezinta de fapt o modalitatea prin a ne rejuvena intregul corp. Ele au efect in primul rand asupra coloanei vertebrale si ale sistemului nervos central. Coloana incepe sa fie flexibila si puternica, circulatia este stimulata, aducand nutrienti si oxigen catre toate celulele corpului. Asanele de asemenea sporesc flexibilitatea incheieturilor si muschilor, tendoanelor si ligamentelor. Unul din efectele asanelor (posturile in yoga) este masajul organelor interne , sporind buna lor functionare. 2. Respiratia corecta Pranayama sau exercitiile de respiratie stimuleaza rezervele de energie pe care le avem in plexusul solar, revitalizandu-ne corpul si mintea. O data cu reglarea ritmului de respiratie, ajutam la eliberarea rezervelor noastre de putere si vitalitate care pana acum au fost in stare latenta. Respiratia profunda si constienta ne ajuta sa cucerim depresiile, stresul si controland energia vitala, prin controlul respiratiei putem sa ne eliberam de simptomele bolilor la fel ca si prin acupunctura. 3. Dieta corespunzatoare Atitudinea yoghina fata de mancare este ‘’mancam pentru a trai’’, nu ‘’traim pentru a manca’’. Yoghinii adopta mancare care are un efect pozitiv asupra mediului si a altor finite. Se recomanda pe cat posibil o dieta lacto-vegetariana si bineinteles mancare proaspata care pastreaza maximul de nutrienti 4. Gandirea pozitiva si meditatia Gandirea pozitiva si meditatia sunt chei pentru pacea mintii. Tehnicile de meditatie ne calmeaza mintea si ne sporesc puterea de concentrare. Meditatia in mod regulat ne conduce catre o stare de bine, fizica, mentala si spirituala. 5. Relaxarea corespunzatoare Relaxarea profunda lucreaza pe 3 nivele, fizic, mental si spiritual si este cea mai naturala cale de a ne re-energiza trupul si mintea. Relaxarea in mod regular actioneaza ca un sistem de aerisire al unei masini, previne supra-incalzirea motorului si asigura buna functionare a masinii. In timpul relaxarii de la finalul unei sesiuni de yoga,stocam toata energia acumulata in timpul sesiunii , si consumam doar cat e nevoie pentru functiile vitale. Va astept pentru a ne dedica impreuna putin timp pentru echilibrul minte-trup-spirit prin yoga. Contributie:pe baza de donatie Recomandat: minim 20 lei. Echipament sport, saltea personala. Daca nu aveti va rog anuntati pentru a va pune la dispozitie. Inscrieri prin sms la 0752.17.88.44 sau email: cristina@ladypersonality.ro. Daca va inscrieti prin sms veti fi anuntati de fiecare data care este programul claselor de yoga. Va astept cu drag Cristina Miculete-Instructor autorizat Hatha Yoga in India, trainer autorizat TOT, autor si life coach dezvoltare personala si spirituala